The Phantom of the Opera at the Royal Albert Hall 2011
کارگردان | Nick Morris, Laurence Connor |
---|---|
نویسنده | Gaston Leroux, Andrew Lloyd Webber |
زمان | 137 |
کشور | انگلستان |
ژانر | درام، موزیکال |
خلاصه فیلم
در شب اول فروش اپرای پاریس به دو مالک جدید، کارلوتا خواننده اول سوپرانو قهر می کند. این مساله فرصت خوبی است برای کریستین که توسط شبح اپرا آموزش دیده، تا خود را اثبات کند. وقتی کریستین می درخشد، رائول عشق قدیمی کریستین او را یافته و اظهار علاقه می کند. اما شبح اپرا که کریستین را دوست دارد، از این رابطه راضی نیست. کریستین هنگامی که متوجه می شود صورت شبح به شدت زخمی و زشت است، از او دوری جسته و با رائول قرار نامزدی می گذارد. شبح ناراحتی خود را در قالب خرابکاری (از جمله سقوط لوستر روی مردم) و قتل نشان می دهد و کریستین را می دزدد. رائول برای نجات او می آید. شبح که متوجه علاقه آنها به یکدیگر می شود آنها را رها کرده و خود ناپدید می شود.
لیست بازیگران
نام | شخصیت |
---|---|
Ramin Karimloo | The Phantom |
Sierra Boggess | Christine |
Hadley Fraser | Raoul |
Wendy Ferguson | Carlotta Guidicelli |
Barry James | Monsieur Firmin |
Gareth Snook | Monsieur André |
Liz Robertson | Madame Giry |
Wynne Evans | Ubaldo Piangi |
Nick Holder | Joseph Buquet |
Daisy Maywood | Meg Giry |
گالری تصاویر و ویدئو
تصاویر
ویدئو ها
نقد فیلم شبح اپرا در سالن رویال آلبرت
فیلم «شبح اپرا در سالن رویال آلبرت» (The Phantom of the Opera at the Royal Albert Hall) حاصل فیلمبرداری از صحنه بیست و پنجمین سالگرد اجرای نمایش شبح اپرا در تئاتر است. حاصل کار قوت چندانی پیدا کرده که تهیه کنندگان و کارگردان به این نتیجه رسیده اند تا فیلم را در قالب دی وی وی روانه بازار کنند. از همین رو می توان انتظار داشت که برای فیلمبرداری از صحنه تئاتر رویال آلبرت لندن با ظرفیت بیش از 5000 هزار نفر باید فیلمبرداری فوق العادهای صورت بپذیرد. این اتفاق در واقع افتاده است. صد البته باید ملاحظات فیلمبرداری از یک نمایش زنده تئاتری مانند حضور تماشاچیان و دیده شدن دوربین های دیگر را نیز لحاظ کرد که قدری از کیفیت کار می کاهد. علاوه بر این دکور صحنه بسیار غنی و زیبا بود. صحنه هایی مانند قایق سواری کریستین و شبح در زیرزمین اپرا، حضور گروه ارکستر در نیم طبقه بالا، راهروی بالارونده ای برای حضور شبح در دالانهای اپرا و همچنین ال سی دی بزرگی که گاه برای نمایش بعضی صحنه ها (مانند تشویق تماشاچیان اپرا و نامه های شبح) از آن استفاده می شد، بسیار تاثیرگذار و زیبا بودند. گریم بازیگران در برخی موارد غیرحرفه ای و ضعیف بود (ریشهای رائول در ابتدای نمایش)، اما طراحی لباس و گریم اصلی بازیگران بسیار تاثیرگذار بود.
بازی زیبای رامین کریملو بازیگر ایرانی الاصل شبح بیش از هر چیز جلب توجه می کند. او تجربه زیادی در اجرای نقش های متفاوت در این نمایش را داشته و همچنین صدای بسیار خوبی برای خواندن دارد. به همین خاطر حضور او در کنار بوگس به عنوان نقطه قوت بخش موسیقیایی فیلم محسوب می شود. به نظر می رسد از آنجایی که این نمایش موزیکال است، در انتخاب بازیگران بیشتر از بازیگری قدرت صدای افراد مورد نظر قرار گرفته است. با وجود اینکه برخی بازیگران مانند وندی فرگوسن (در نقش کارلوتا) بسیار زیبا و تاثیرگذار بازی کردند، باقی بازیگران تمرکز اصلی خود را بر روی کیفیت آواز گذاشته بودند و از نمایش عمق احساسات در بعضی صحنه ها بازمانده اند. همچنین بازی هدلی فریزر (در نقش رائول) که گرچه چهره ای جذاب و صدایی کامل دارد، اما کمتر از توانایی های اعضای صورت و احساسات خود استفاده می کند و لذا عمق احساسات یک عاشق سینه چاک را به خوبی نمایش نمی گذارد.
داستان و فیلمنامه فیلم همانند فیلم های دیگر اقتباسی از رمان گاستون لورو و اشعار نوشته چارلز هارت است. این اشعار در فیلم شبح اپرا که در سال 2004 ساخته شد نیز اغلب خوانده شدند، اما این نمایش بیست و پنجمین سالگرد اجرای شبح اپرا در صحنه تئاتر لندن و به کارگردانی وبر بود. اجراهای موفق در طول این بیست و پنج سال توسط این مجموعه و پیش از آن و بعد از آن در کشورهای مختلف دنیا نمایش شبح اپرا را به عنوان پرفروش ترین تئاتر تاریخ تبدیل کرده است. علاوه بر نقاط قوتی که در اصل ماجرا وجود دارد، نسخه دی وی دی این فیلم شامل بخش تقدیر و تشکر است. در این بخش که بیش از 20 دقیقه طول می کشد، وبر بر روی صحنه آمده و از تمامی عوامل و دست اندر کاران نمایش در طول سال ها تشکر می کند. (بیش از صد نفر به روی صحنه می آیند.) شگفتی این بخش برای تماشاگران وقتی به اوج رسید که سارا برایتون (بازیگر سابق نقش کریستین) به روی صحنه آمد و به همراه بازیگران چهار شبح قبلی و کریملو قطعه اصلی شبح اپرا را اجرا کردند.
نقاط قوت:
- موسیقی
- خوانندگان اپرا
- دکور
نقاط ضعف:
- محدودیت های تئاتری
- گریم
دیالوگ های ماندگار
- Raoul: I love her! Does that mean nothing? I love her. Show some compassion!
The Phantom: The world showed no compassion to me!
جوایز
عنوان جایزه | برنده | کاندید |
---|